Sivun näyttöjä yhteensä

sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Mm kurssitusta ja muuta höpinää

Taas aika on rientänyt viime blogimerkinnästä. Aika tosiaan on tässä perheessä vähän rajallinen käsite. Tuntuu, että sitä aamulla herää siinä puoli 6 - 7 aikaan riippuen siitä aloitanko työt kasilta tai ysiltä. Lisäksi olen lähes joka aamu myöhässä, mutta toisaalta eipä sitä sitten tule pilkun tarkasti heti neljältä tai viideltä lähdettyä kotiinkaan. Liukuvaa työaikaa nääs. ;) Niin eli aamulla sitten käppäillään koirien kanssa reilun tunnin metsälenkki. Nyt kun on liukkaat kelit, niin ollaan aina vähän aikataulusta jäljessä. Koirat saavat paahtaa metsässä joten niitä ei ole liukkaus haitannut. Sitten töihin ja kun tullaan töistä lähdetään vielä koirien kanssa metsään jossain välissä, taas ollaan varmaan sellainen 1,5 h siellä käppäilemässä. Sitten vielä mahdolliset treenit siihen päälle. Sen jälkeen kun tulee kotiin ja on saanut töissä tuijottaa koneen ruutua, niin sitä ei vain kerta kaikkiaan huvita asettua koneen äärelle. Huoh... Aina mä valitan ajan puutteesta....

Torstaina Neealla oli syntymäpäivä ja hän täytti 15 v. Kakara kasvaa ja itse sitä on edelleen yhtä nuori. ;) Hmm ehkä sitä kropasta huomaa, että ei ihan samoihin asioihin taivu kuin ennen. ;D

Demi kävi muuten viime viikonloppuna pomppimassa Seinäjoen kisoissa ja sieltä tuomisina tuplanolla radat. Hienoa työtä ja onnittelut!

Minä osallistuin eilen Noahin kanssa agilitykurssille. Meitä tänne Pietarsaareen oli saapunut meitä kurssittamaan Veronica Bache niminen ruotsalainen agilityn ammattilainen. Itse en edes koulutukseen mennessäni muistanut mikä hänen nimensä ja kenen koulutukseen olin menossa, vasta kotiin tultuani piti katsoa vähän tarkemmin, että kenen koulutuksessa olen ollut. ;D Hyvä minä...  Hänellä oli mukanaan kaksi bordercollieta ja nähdessään Noahin hän kertoi, että hänen ensimmäinen koiransa oli flatti. Kivaa kun rotu oli tuttu hänelle. Hänellä oli varsin hyviä harjoituksia ja meille uutta asiaa. Noah teki asiat niin hyvin kuin osasi ja olin todella tyytyväinen siihen. Ei luonnollisestikaan mennyt ihan putkeen (siis este putkeen meni hyvin, mutta treenit siis. ;)), mutta tästä on hyvä jatkaa treeniä. Noah on kyllä ehdottomasti teknisesti osaavampi tässä vaiheessa kuin mitä Poppy on ja tuolla osoitti myöskin, että osaa kääntyä suht tiukasti, kunhan vain minä sitä osaan ohjata. Poppylla on tullut treeneissä eteen ohjausjuttuja vasta noustuaan kolmosiin eli tavallaan Poppy on treenattu aina tason mukaan eli esim kun oli ykkösissä, niin tehdään ykkösten juttuja jne. ja sitten kun ollaan noustu kolmosiin, niin moni asia pitää opetella vasta silloin. Noahin kanssa treenit on olleet teknisempiä alusta saakka ja harjoiteltu enemmän erilaisia käännöksiä. Nyt tuli tuolla Veronican treeneissä tuli ihan uutena pari juttua. Tavallaan ongelma omalta osaltani myös sellainen, että kun tutustuu rataan, niin sitä tekee niin kuin sen kuvittelee osaavansa eikä osaa ihan tarkkaan katsoa, että miten kannattaa ja mikä olisi tehokkain tapa. Hmm vaikea selittää, mutta tavallaan sitä pitäisi oppia näkemään paremmin miten kannattaa mikäkin kohta ohjata, että seuravalle esteelle meno on sujuvaa. Nyt teimme siis niin, että itse saimme ensin tutustua rataan ja sen jälkeen Veronica kertoi, että miten se tehdään tehokkaimmin esim yksi takaaleikkaus kohta muutettiin niin, että minä leikkasinkin koiran edestä -> sujuvaa ja helpompi edetä seuraavalle esteelle kun minä olin koiraa edellä. Olihan siellä muitakin juttuja, joihin sai vinkkejä, mutta tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Treeni oli tehokas, sillä meillä oli vain kolmen koiran ryhmä. Olin itse ensimmäisessä ryhmässä ja sitten jäin vielä katsomaan kun tämä toinen kolmikko treenasi. Paljon oli meillä kaikilla ehdottomasti opittavana. Onneksi meidän Poppyn ryhmän treenari Tiina oli paikalla, joten osaan arvata jo mitä Poppyn ryhmäläisten kanssa tiedossa maanantai-iltana. ;D Hyvä hyvä... Mä myös kotiin tullessani piirsin radan ja selvityksen siihen, että jää muistiin. Hauskaa ja tehokasta oli!!!

Eilen lenkillä todistettua, että Sinin päätä ei palele. Sini siis harrastaa jääpalojen dyykkausta vedestä. Enya tulee vähän ihmettelemään, että mitä ihmettä se Sini tuolla touhuaa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti