Sivun näyttöjä yhteensä

sunnuntai 25. joulukuuta 2011

Hyvää Joulua!

Hyvää Joulua kaikille blogissa vieraileville!!!

Jotenkin tämä joulu taas tuli yllättäen, vaikka se saapuu joka vuosi samaan aikaan. En ennättänyt edes sähköpostise lähettämään joulutervehdyksiä. Hmm ajatuksissa oli, mutta kun perjantai-iltana istahdin koneen äärelle meinasin ruveta värkkäämään jostain valokuvasta joulutervehdystä, niin huomasin sähköpostini oli totaalisen jumissa. Ei siis ollut pelkästään omani vaan ilmeisesti palvelin oli ruuhkautunut operaattorilla. Se niistä sitten... Kiitos kuitenkin kaikille ihanista joulutervehdyksistä, joita tuli niin sähköpostiin kuin etanapostillakin.

Sitten kelit on sellaiset, että joulufiilis on kyllä enemmän tai vähemmän kadoksissa. Aaton aattona tuli kaatamalla vettä. Eilen oli onneksi vähän pakastunut, mutta sai kyllä kävellä kieli keskellä suuta ja katsoa mihin jalkansa pistää, ettei vedä persiilleen. Viime jouluna kun olin aatonaatto iltana koirien kanssa metsässä, niin silloin koin ihan oikean joulufiiliksen. Pakkasta oli n 15 astetta ja reilusti lunta maassa, kuu ja tähdet loistivat taivaalla niin ettei tarvinnut edes taskulamppua, lumi narskui jalkojen alla ja hiljainen metsä ympärillä ja minä yksin koirieni kanssa siellä. Mikä onnen fiilis ja silloin täytyi sanoa, että silloin joulufiilis valtasi mielen. Nyt se fiilis on ollut tipo tiessään. Säällä on kyllä suuri merkitys jouluna. Nyt tosiaan samainen lenkki olisi tullut talsittua vesisateessa ja tosin tänä vuonna teinkin lenkkini päivän valossa kun lopetin työt perjantaina jo klo 12. No ei sinänsä haitannut, että oli huono sää. Me päätettiin Mikun kanssa mennä leffaan katsomaan "The girl with a dragon tattoo" eli jenkkiversio Stieg Larssonin romaanista "Miehet jotka vihaavat naisia". Elokuva oli hyvä, mutta jotenkin mä olen ehkä kuitenkin tykästynyt enemmän siihen sveduversioon. Mä olen nuo kaikki kirjat lukenut ja tykkään niistä kovasti. Muutenkin Miku on töissä koko joulun, niin eipä sitä suuremmin olla vietetty. Meillä ei ole edes joulukuusta. Mä en moisesta piittaa, kun mulle riittää vain, että on valaistut joulutähdet ikkunassa ja sitten mulla on yksi valkoinen joulutähti-kukka keittiössä, se riittää. Yleensä Neea on pystyttänyt joulukuusen, mutta nyt hänelläkin on ollut muuta hommaa. Mun mielestä yksinkertainen on myös näissä joulujutuissa kaunista. Mulle on kauhistus aina kun lenkillä ja ohi ajaessaan näkee mitä kammottavimpia jouluvaloja ihmisten ikkunoissa, sotketaan eri värejä ja sitten ne vilkkuvat kuin olisi jossain discossa eli kaikki jouluvalot mitä löytyy heitetään esiin hinnalla millä hyvänsä. Sorry jos joku on tykästynyt sellaiseen ja onneksi makuja on monia! Tylsäähän se olisi jos kaikilla olisi samanlainen maku. Ja onhan sekin viihdettä kun saa noita kammotuksia ihmetellä ja kauhistella. ;D

Jostain lehtijutusta luin, että joku aikoo viettää joulun pelkästään pyjamassa, kun ei tarvitse tehdä mitään. Hmm... tässä huushollissa moinen ei kyllä onnistuisi. Kyllä se vain on kiskottava vaatteet niskaan ja lähdettävä lenkille. Kyllähän nuo koirat siihen alistuisivat, ettei lähdetä lenkille, ei ne siitä sekoa, mutta onhan se munkin mielestä ihanaa niiden kanssa lenkkeillä. Sitten on sen jälkeen mukava köllötellä sohvalla hyvän leffan parissa ja aina joku koira kainalossa.

Koirat ei tässä talossa saa joululahjoja, paitsi Noah sai yhden lahjan. Mä kävin Mustissa ja Mirrissä hakemassa koirille vähän puruluita, niin sieltä tarttui mukaan yksi Hurtan puolikuristava panta. Noah on sitten tyylikäs kun taas menemme harkkoihin. :) Että sellaista joulua tällä kertaa... ei muuta kuin...

HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti